W dniach od 29 czerwca do 9 lipca 2021 r. nasza „wakacyjna wspólnota” licząca 50 osób przeżywała w Karpaczu „Wakacje z Bogiem” pod hasłem : „Z Józefem budujemy na Skale”. Opiekunem duchowym i przewodnikiem po Józefowych ścieżkach był ks.Zbigniew Jargieło. Każdego dnia podczas porannej modlitwy wsłuchiwaliśmy się w kolejne wezwanie zaczerpnięte z Litanii do św.Józefa, które odkrywało przed nami tajemnice serca tego niezwykłego Świętego – kim jest, jaki jest i jaka jest Jego rola w Kościele. Podczas Eucharystii, która była najważniejszym wydarzeniem dnia w Słowie Bożym szukaliśmy światła, by budować nasz DOM modląc się przede wszystkim za rodziny.

Każdego dnia pojawiało się coś nowego. Na początek zdobyliśmy Karpatkę, by z jej szczytu spojrzeć na Karpacz i poczuć smak piękna przyrody, który rekompensuje wysiłek wspinania się w górę. Był dwukrotny relaks w basenie w hotelu Gołębiewski oraz zjazd na najdłuższym letnim torze saneczkowym w Polsce. Odwiedziliśmy Hutę Szkła w Piechowicach poznając tajniki powstawania drogich kryształów i trud pracy ludzi oddających się temu dziełu. Zdobyliśmy najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę położoną na wysokości 1604 n.p.m. i na jej szczycie uczestniczyliśmy w niedzielnej Eucharystii dając świadectwo przynależności do Chrystusa. Byliśmy nad wodospadem Kamieńczyk w Szklarskiej Porębie i dotarliśmy do Chybotka wspinając się na potężny głaz, by go rozkołysać. W ostatnim dniu odwiedziliśmy wrocławskie ZOO i spacerowaliśmy ulicami malowniczego rynku oraz obejrzeliśmy ostatni w tym dniu pokaz multimedialnych fontann z których słynie Hala Stulecia.

Wieczory były wypełnione zabawą i tańcami. Był czas na wspólną rozmowę i dzielenie się swoimi talentami i pomysłami. Wszyscy uczestnicy byli bardzo dzielni.

Czuliśmy nad sobą „Boży parasol”, wielokrotnie doświadczaliśmy Bożej Opatrzności i błogosławieństwa rozpoznając znaki tej Miłości chociażby we wspaniałej pogodzie – nie dokuczał nam upał ani deszcz; wszyscy cali bezpiecznie wrócili do domu.

Dziękuję całemu zespołowi:ks. Zbigniewowi Jargiele, Urszuli Kak, Tomaszowi Klukowi, Julii Puzio i Łukaszowi Olesiowi. Księdzu Proboszczowi Kazimierzowi Harze za wsparcie materialne i modlitewne.

Łącząc sprawy duchowe z wypoczynkiem i relaksem ufamy, że przeżycie tego czasu przyczyni się do duchowego wzrostu każdego z nas.